În apropierea Gării CFR din Tulcea se odihnește locomotiva cu abur seria 50.506 (tenderul 50.418), fabricată la Uzinele N. Malaxa București, în anul 1930 (număr de fabricație 32/1930).

Locomotiva face parte din cea mai numeroasă serie de locomotive destinată remorcării trenurilor grele de marfă și călători pe liniile de deal și munte.

Între anii 1919 – 1934 au fost fabricate și au intrat în parcul CFR un număr de 805 locomotive din care 520 de locomotive au fost fabricate între anii 1926 – 1943 la uzinele domeniilor Reșița și Nicolae Malaxa București, după licența germană a locomotivelor tip G.10

Locomotivele din acest tip au făcut serviciul între anii 1919 – 1980 pe aproape toate liniile CFR.

Locomotiva 50.506 a fost activă între anii 1932 – 1980 și a aparținut depourilor de locomotive: București triaj, Constanța, Tulcea, Fetești și Iași, apoi a stat în rezervă până în anul 2007 când a fost adusă la Tulcea și recondiționată de fostul AKER SA, în aprilie 2008.

Ca o notă de subsol, coșul romboidal este pus de cei care au restaurat locomotiva, el neavând forma respectivă în proiectul inițial.

Specificații tehnice:

  • viteză maximă: 60 km/oră
  • greutate totală: 121 t
  • lungime: 18937 mm (aproape 19 m)
  • timbrul cazan: 12 kg/cmp

 

Articol scris de Liviu Hariton gravatar

 

Site: http://www.liviuhariton.com
Mi’s Liviu din ’79 (1979) încoace şi numărătoare continuă… De prin 2001 a început să mă intereseze cum se mişcă lucrurile pe net (ad-literam). Sunt tulcean si ma mandresc cu orasul meu :) Citeste toate articolele scrise de Liviu Hariton (116)

 

 

Daca preiei aceasta informatie, nu uita sa precizezi sursa: orasul-tulcea.ro Iti multumim!